Materiał i słownictwo obowiązujące na zajęciach języka hiszpańskiego - starszaki

1.     hola-cześć

2.     buenos días-dzień dobry

3.     pytanie-cómo te llamas-jak sie nazywasz

4.     me llamo-nazwyam się (mówi nauczyciel)

5.     polecenie-busca-szukaj

6.     słownictwo wprowadzane za pomocą kart pamięci  (będzie kontynuacja)

·        princesa-ksiezniczka

·        jirafa-żyrafa

·        mar-morze

·        león-lew

·        cocodrillo-krokodyl

·        elefante-słoń

·        tigre-tygrys

·        animales-zwierzęta

·        serpiente-wąż

·        mono-małpa

·        dragón-smok

·        zebra-zebra

·        loro-papuga

·        tortuga-żółw

·        pelota -piłka

1.     śpiewamy piosenkę : " Hola, cómo estás..." (będzie kontynuacja)

2.     śpiewamy piosenkę :"Mira mira...popatrz, popatrz..."

3.     kolory -wprowadzane za pomocą gry (będzie kontynuacja)

1.     verde-zielony

2.     rojo-czerwony

3.     azul-niebieski

4.     amarillo-żółty

5.     blanco-biały

6.     negro-czarny

7.     rosa-różowy

8.     violeta-fioletowy

9.     amarillo-żółty

10.                     marrón-brązowy

11.                     naranja-pomarańczowy

4. Części ciała

la cabeza-głowa

la oreja-ucho

la mano-dłoń

el ojo-oko

la boca-usta

la nariz-nos

la barriga-brzuch

la pierna-noga

 

5. Piosenka " Dónde estás....Gdzie jesteś..."

aquí-tutaj

sobre-na

debajo-na dole

en-w

6. Liczebniki do 10 (dzieci powtarzają na zajęciach)

1-uno

2-dos

3-tres

4-cuatro

5-cinco

6-seis

7-siete

8-ocho

9-nueve

10-diez

7. Zwierzęta/nazwy i piosenka

el perro-pies

la vaca-krowa

el caballo-koń

la oveja-owca

la gallina-kura

el pato-kaczka

el burro-osioł

el cerdo-świnia

 

8. Wyrażenia Tak i Nie

Sí-tak

No-nie

 

Każda piosenka oraz słuchowisko wprowadza i oswaja  dzieci z nowym słownictwem i strukturami. (nie zostały one wypisane w w/w zagadnieniach)

9. Zabawa w mosquito-komar y mosca-mucha. Gra aktywizująca .

10. W sklepie-dzieci bawią się w sklep i kupują owoce. Na koniec zabawy , aby dobrze zapamiętać poznane słowa nazywają samych siebie nazwami owoców lub warzyw.

la uva-winogrono

el limon-cytryna

el platano-banan

la manzana-jabłko

la pera-gruszka

la pina-ananas

el kiwi-kiwi

11. Dzieci mówią co lubią a czego nie lubią.

me gusta-lubię

no me gusta- nie lubię

12. Piosenka z YOUTUBE "colores , colores"- wspaniała piosenka ucząca zawodów, kolorów, wyrażenia "me gusta" i ćwicząca wymowę dziecka.

13. Piosenka o porach roku "es primavera..."-będzie kontynuacja.

14. Oglądamy bajki po hiszpańsku. Dzieci oglądały krótką bajkę w języku hiszpańskim. Wyszukiwały słownictwo i utrwalały hiszpańską grą memory.

el rey-król

la reina-królowa

la princesa-królewna

el castillo -zamek

el caballero-rycerz

15. Uczymy się o zabawkach .

la comba-skakanka

las cartas-karty

la peonza-bączek

la oca-gra planszowa

la pelota-piłka

Dzieci rozpoznają zabawki na podstawie kart FLASH CARDS

16. "Tengo un payaso..."-piosenka o pajacu i o tym jak wygląda. Na podstawie tekstu dzieci uczą się jak wygląda pajac i ćwiczą przymiotniki pokazując np. długi nos..."la nariz larga"

17. Oto moja rodzina .

la madre-mama

el padre-tata

el tio-wujek

la tia-ciocia

el abuelo-dziadek

la abuela-babcia

el hermano-brat

la hermana-siostra

18. Słownictwo

gracias-dziękuję

adios-do widzenia

19. Piosenka "tiki tiki tong"-o robocie. Za pomocą gestów uczymy się słów :

estoy-jestem

aqui-tutaj

soy-jestem (do przedstawiania się)

 

 

Na każdych zajęciach dzieci śpiewają, tańczą  oraz powtarzają słownictwo za pomocą zabawek bądź kart pracy. Zajęcia prowadzone są w 90 % w języku hiszpańskim.

Materiał i słownictwo obowiązujące na zajęciach języka hiszpańskiego

1.       hola-cześć

2.       buenos días-dzień dobry

3.       pytanie-cómo te llamas-jak sie nazywasz

4.       me llamo-nazwam się (mówi nauczyciel)

5.       polecenie-busca-szukaj

6.       słownictwo wprowadzane za pomocą kart pamięci  (będzie kontynuacja)

·         princesa-ksiezniczka

·         jirafa-żyrafa

·         mar-morze

·         león-lew

·         cocodrillo-krokodyl

·         elefante-słoń

·         tigre-tygrys

·         animales-zwierzęta

·         serpiente-wąż

·         mono-małpa

·         dragón-smok

·         zebra-zebra

·         loro-papuga

·         tortuga-żółw

·         pelota -piłka

1.       śpiewamy piosenkę : " Hola, cómo estás..." (będzie kontynuacja)

2.       śpiewamy piosenkę :"Mira mira...popatrz, popatrz..."

3.       kolory -wprowadzane za pomocą gry (będzie kontynuacja)

1.       verde-zielony

2.       rojo-czerwony

3.       azul-niebieski

4.       amarillo-żółty

5.       blanco-biały

6.       negro-czarny

7.       rosa-różowy

8.       violeta-fioletowy

9.       amarillo-żółty

10.    marrón-brązowy

11.    naranja-pomarańczowy

4. Części ciała

la cabeza-głowa

la oreja-ucho

la mano-dłoń

el ojo-oko

la boca-usta

la nariz-nos

la barriga-brzuch

la pierna-noga

 

5. Piosenka " Dónde estás....Gdzie jesteś..."

aquí-tutaj

sobre-na

debajo-na dole

en-w

6. Liczebniki do 8 (dzieci dopiero zaczynają naukę)

1-uno

2-dos

3-tres

4-cuatro

5-cinco

6-seis

7-siete

8-ocho

7. Zwierzęta/nazwy i piosenka (kontynuacja)

perro-pies

vaca-krowa

caballo-koń

oveja-owca

gallina-kura

pato-kaczka

burro-osioł

cerdo-świnia

 

8. Wyrażenia Tak i Nie

Sí-tak

No-nie

Każda piosenka oraz słuchowisko wprowadza i oswaja  dzieci z nowym słownictwem i strukturami. (nie zostały one wypisane w w/w zagadnieniach)

 

Nauczyciel - mgr Ewa Kaczmarek

Św. Mikołaj w Przedszkolu

Dzisiaj jest

sobota,
16 grudnia 2017

(350. dzień roku)

Siostra Julia OP

Liturgia słowa

Czytania:

  • Ewangelia:

Święta

Sobota, II Tydzień Adwentu Rok B, II Dzień Powszedn

Zegar